Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Marketing, reklama, promocja Usługi Zagadnienia związane ze stronami www

Zleć pozycjonowanie stron.

Znamy trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– kraj (przykładowo “producent obuwia Polska”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do odbiorców zamieszkujących na konkretnym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Drugi model pozycjonowania to dobre i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też dużo niższą konkurencję. Istotne jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips S5400 szara,
– telefon Samsung Galaxy A50 biały,
– obuwie Adidas Runfalcon czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne w szczególności dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną funkcję przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego piosenkarza, Tłusty Czwartek czy Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie należy zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]