PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Marketing, reklama, promocja Usługi Zagadnienia związane ze stronami www

Szukasz korzystnej oferty private blog network? Idealnie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.

Żeby klient znalazł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie dodawane są do niej nowe rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

PBN i ich słabe punkty oraz atuty

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są zwykle stosowane jako jeden z punktów szerokiej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaznaczyć, bowiem najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail lub telefon i adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w internetowym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Następny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, użyteczne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie ze zdrowiem, finansami i prawem, bieżącymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO